Taki tytuł nosi projekt finansowany ze środków Programu „Działaj Lokalnie” Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolność i środków uzyskanych z Gminy Wiejskiej Lubawa realizowany w Szkole Podstawowej w Grabowie-Wałdykach przez Akademię Rozwoju Filantropii oraz Ośrodek Działaj Lokalnie w Iławie i Stowarzyszenie „Przystań”. Swoją pomoc zaoferowały także Rady Sołeckie wsi Wałdyki i Grabowo.
Wnioskodawcami i realizatorami projektu jest nieformalna grupa AKTYWNI składająca się z nauczycieli oraz dyrektora Szkoły Podstawowej Grabowo-Wałdyki. Są to osoby chętne do prowadzenia zajęć na rzecz młodzieży szkolnej i społeczności lokalnej. Posiadający kwalifikacje i doświadczenie w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży. Ambitni i zaangażowani w to co robią. Gotowi do podejmowania nowych wyzwań i stawiający sobie wysokie cele.
W ramach projektu prowadzone będą bezpłatne zajęcia o charakterze psychologiczno-pedagogicznym:
– konsultacje dla rodziców i dzieci online w trakcie trwania kwarantanny
– zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej online i po powrocie do szkoły
– warsztaty i spotkania integracyjne dla dzieci
– konkursy szkolne.
Głównym celem projektu jest likwidowanie skutków epidemii choroby COVID-19 wywołanej zarażeniami koronawirusem SARS-CoV-2, pomoc psychologiczno-pedagogiczna i wyrównywanie szans, stworzenie nowych możliwości do uczenia się, kształcenia i rozwoju osobistego w społeczności, stawianie czoła nowym rozwiązaniom przez co wzmocni się współpraca i solidarność lokalna.
Wszystkim uczniom należy zapewnić równość szans w dostępie do zdobywania wiedzy i udziale w życiu kulturalnym. W czasie kwarantanny dostęp ten został znacząco ograniczony. Chcemy nadrobić to co stracone. Pomóc im na nowo znaleźć się w społeczności szkolnej. Czasami odbudować wzajemne zaufanie, w szczególności z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Pragniemy, aby świat naszych dzieci na nowo „nabrał barw”. Pragniemy także pomóc rodzicom, którzy tak jak ich pociechy znaleźli się w nowej dla nich, nieznanej rzeczywistości, dlatego będą potrzebowali od nas wsparcia zarówno teraz jak i po powrocie do szkoły. Pogłębienie współpracy z rodzicami będzie konieczne do osiągnięcia naszych wspólnych celów.