25 marca przedszkolaki z grupy Żółwiki świętowały kolejny „nietypowy dzień” – a mianowicie Światowy Dzień Gofra. Dzieci z wielkim zaangażowaniem przystąpiły do przygotowania gofrów. Na samym początku zapoznały się z podstawowymi sprzętami kuchennymi niezbędnymi do ich wykonania oraz nazywały przygotowane przez nauczycielkę składniki.
Kolejnym etapem było samodzielne odczytanie przepisu przez chętne przedszkolaki i przede wszystkim sprawdzenie czy wśród nazwanych wcześniej produktów niczego nie brakuje. Żółwiki z niewielką pomocą nauczycielki wymieszały wszystkie składniki potrzebne do wykonania gofrów. Najważniejszą jednak chwilą była próba smaku wykonanych gofrów – wszystkie dzieci zjadły ze smakiem.
Zajęcia miały na celu rozwijanie samodzielności i aktywności własnej dzieci, stymulację wielozmysłową, a także rozwijanie funkcji poznawczych. Dzieci rozwijały mowę i wzbogacały słownictwo, wzmacniały poczucie własnej wartości, a także rozwijały i doskonaliły zmysł smaku i zapachu podczas przygotowywania i smakowania gofrów.
Można powiedzieć, że przedszkolaki w tym dniu przeżyły kucharską przygodę, uczestniczyły we wspólnym tworzeniu i podejmowały trud własnoręcznego przygotowania smacznego posiłku.